Останнім часом зростає проблема з наявністю вантажівок. Звісно, тема автодефіциту, що насувається, актуальна вже давно. Серед іншого це пов’язано зі зміною поколінь у професії і, отже, з багатьма різними факторами. Деякі з них – це вихід на пенсію водіїв, які часто здобували кваліфікацію ще в армії, і (чи, можливо, найбільше) донесення голосу молодих людей, які цінують баланс між часом, проведеним на роботі, і часом, проведеним вдома, більше, ніж у минулому. Крім того, є витрати на отримання дозволів.
Зараз популярними стають біржі грузів, таких як сайт грузов Degruz. Там грузоперевізники можуть знайти вантаж, а грузовласники навпаки — перевізника. Це спрощує логістику та дозволяє працювати ефективніше.
Складність ринку перевізників
Транспортна галузь ніколи не була легкою. Проблеми, про які ми знали давно (величезні затримки з розрахунками та перезавантаження транспортних компаній), під час пандемії доповнилися скороченням кількості вантажів. Вторгнення Росії в Україну майже повністю зупинило потік багатьох товарів, і галузь почала тонути в боргах. Перевізники відчули навіть 30-відсоткове падіння замовлень. Багато компаній розглядають можливість виходу з ринку.
Чи пропали машини?
Це не зовсім так. Ринок перетасував карти і обирає різні стратегії.
По-перше, війна загострює проблему нестачі водіїв, адже зараз багато людей відправилося на фронт.
Існує дисбаланс попиту та пропозиції, тому перевізники підвищують тарифи. Але коли виробник на них не погоджується, перевізник обирає стратегію спотового відбору товару на біржах.
Існує також невизначеність майбутнього, і тому експорт найбільше страждає від нестачі автомобілів, оскільки значна частка транспортних компаній будувала свою позицію на внутрішньому ринку, який сприймався як безпечніший у часи пандемії. Однак і так водіїв все ще не вистачає.
Середній набір перевізників полягає в пошуку «вручну», тобто в Інтернеті або серед раніше отриманих пропозицій від торговців. Рідше компанія проводить фактичний або майже тендерний тендер, тобто пропозицію маршрутів і контакт з менеджером з логістики.
Ці дії зазвичай відбуваються електронною поштою або на веб-сайті. Такий збір пропозицій має дуже обмежений діапазон, до того ж вимагає збору результатів у excel, у кращому випадку пропозиція дійде до десятка чи кількох десятків компаній. Звучить як трудомістке, виснажливе та неефективне завдання.